Dr. Katharina Kessing

 

 

 

 

Akademischer & beruflicher Werdegang

Seit 03/2024
Postdoctoral Researcher am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Dienstleistungsmanagement der Bergischen Universität Wuppertal

03/2024
Dr. rer. pol. an der Bergischen Universität Wuppertal

09/2017 - 03/2024
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Betriebswirtschaftslehre, insbesondere Dienstleistungsmanagement der Bergischen Universität Wuppertal

12/2012 - 07/2017
Wissenschaftliche Hilfskraft beim Exchange Office der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften an der RWTH Aachen

10/2014 – 03/2017
Masterstudium der Betriebswirtschaft mit dem Schwerpunkt Innovation, Marketing und Entrepreneurship an der RWTH Aachen

09/2015 – 02/2016
Auslandssemester an der ISEG School of Economics and Management in Lissabon, Portugal

10/2013 – 03/2014
Praktikum im Bereich Sales & Promotion bei der METRO Cash & Carry Deutschland

10/2011 - 09/2014
Bachelorstudium der Betriebswirtschaftslehre an der RWTH Aachen

07/2008 – 12/2008
Auslandsaufenthalt an der Epsom Girls Gramm School in Auckland, Neuseeland

 

Veröffentlichungen

Garnefeld, I.; Böhm, E.; Kessing, K. (2024). Making e-commerce more sustainable - How can relationship marketing deal with the product return problem? In: Proceedings of the 53rd EMAC Conference, Bukarest. Special Session „“Relationship marketing for future!“ - Leveraging co-responsibilization to enhance sustainability".

Garnefeld, I.; Böhm, E.; Kessing, K. (2024). Should Manufacturers Publish Online Reviews in Their own Online Shops? In: Proceedings of the AMA Winter Marketing Educators’ Conference, St Pete Beach.

Kessing, K.; Garnefeld, I.; Böhm, E. (2023). The dark and bright side of online reviews in manufacturer online shops. In: Proceedings of the European Marketing Academy Conference (EMAC), Odense.

Garnefeld, I. & Kessing, K. (2020). Should They or Should They Not: An Analysis of Online Review Effectiveness in Manufacturers’ Online Shop. In: Proceedings of the AMA Winter Marketing Educators’ Conference, San Diego.

Garnefeld, I. & Kessing, K. (2019). Amazon versus Nike: Are online reviews always a good idea for online shops? In: Proceedings of the AMA Winter Marketing Educators’ Conference, Austin.

Kessing, K. (2018). Manufacturers' versus retailers' online shops: Are online reviews always a good idea? In: Proceedings of 26th ICRM, Cardiff.

Weitere Infos über #UniWuppertal: